Az első repülés: BUD-GOT
2019. február 01. írta: helloBalint

Az első repülés: BUD-GOT

Az ember életének első repülése mindig meghatározó. Nekem annyira az lett, hogy most, 10 évvel az eredeti cikk megjelenése után már a 89. repülésemen vagyok túl, s ha összeadjuk a megtett kilométereket, már több, mint 3× megkerültem a Földet. Ennek állítok emléket ezzel a korábbi cikkemmel.

 Az útleírásom eredetileg a 2×Sült-ön jelent meg 2009. december 04-én. A benne szereplő információk a megjelenés idején még pontosak voltak, de mára már elavultak lehetnek.

Kellő izgalommal haladtam át a check-in pult és a vámvizsgálat hosszú, kígyózó sorain, hogy beszívjam az ország szívében egy külön államot alkotó Ferihegy 1 Terminál hajnali levegőjét. Nem, a fővárosi reptér közel sem „A terminál” című filmhez hasonló berendezésű, annál jócskán kisebb, mégis kényelmes ülősorokkal, shopokkal, kávézóval és étteremmel várja az országot elhagyni kívánók népes táborát.

 sweeden_0511.JPG

Reggel hatkor megrohamoztuk a hármas kaput, hogy helyet foglaljunk a Wizz Air Göteborgi járatán: kilépve a terminálon buszra szállva jutottunk az ötven méterre parkoló vasmadárhoz, ahol mindenki lábait kapkodva próbált a fedélzetre jutni, a legjobb helyekre vadászva. Az nem volt kérdés, hogy ablak mellé ülök, ahol kellő izgalommal hallgattam végig a csinos stewardessek bemutatóját az esetleges légi katasztrófáról, miközben a járat már a kifutópálya felé robogott. S jött a pillanat: a légcsavarok felpörögtek, s a gép másodpercek alatt hihetetlen sebességre gyorsult fel.

Hamar elértük a felhők magasságát, ahol a „tejfölben” szállva fél óra alatt elértük Csehország légterét. S ekkor bejelentkezett a pilóta, s leesett az állam: a habfürdőre, vagy havas síkságra emlékeztető összefüggő felhőtakarót nézve olyan hatás fogadott, mintha gyorsabb léptekben sétálnánk csak, ám hamar szembesülnöm kellett: 11 500 métermagasságban 810 km/hsebességgel száguldunk a -68°C-ban!

Svédországba tartó utam során nem sokszor láthattam a Földet, ahol élek, ám az út oda igen jó körülmények között vezetett: egyedül egy keresztezett kondenzcsík dobott valamennyit a gépen. Délelőtt 9:10-kor szálltunk le a Göteborg City Airport névre hallgató terminálnál, ahol barátaim már kellő izgalommal vártak rám.

 

Harmincadikai visszajáratom már szebb időben repült: többször láthattam a csodálatos Földet, a makettnek tűnő városokat, viszont a 100 km/órás szembeszél és a gyakori légnyomáskülönbségek már azt a hatást keltették, hogy 11 700 méter magasságban, 850 km/h sebességgel szárnyaló gép a -71°C-ban macskaköves úton szaladgálna!

Frenetikus élmény, főleg ezért az árért: az oda utam 5990, avissza 3990 Ft volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://balintutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr2314602180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása